دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
در این بسته خبری هر روز چند نکته کرونایی را مرور خواهیم کرد و بعد به چند سوال مهم شما درباره این ویروس و بیماری ناشی از ابتلا به آن پاسخ خواهیم داد؛ نکاتی مانند «خوردن گوشت حیوانات آلوده» و سوالاتی از قبیل: «کدام گروه خونی در معرض ابتلا به بیماری کرونا است؟»
به گزارش آوای خزر، همه‌مان درباره ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ اطلاعات جسته و گریخته زیادی داریم، اما از آنجایی که شیوع این ویروس عالم‌گیر شده و هنوز تلاش‌ها برای یافتن درمان و ساختن واکسن آن به نتیجه قابل اتکایی نرسیده، بهتر است که بیشتر در این باره بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم.
از «تاثیر گرم شدن هوا روی نابودی کرونا» تا «دشمن ویروس کرونا چیست؟»
 
از جمله سوال‌هایی که این روز‌ها ذهن برخی را به خود مشغول کرده، احتمال ابتلا به ویروس به روش‌هایی غیر از انتقال از افراد مبتلاست. مثلا اینکه از طریق حیوانات مبتلا آلوده شویم یا با خوردن گوشت حیوانات آلوده گرفتار کووید ۱۹ شویم. سوالاتی که از جمله تازه‌ترین هایشان، احتمال ابتلا با آب است که به نوعی نگران کننده‌تر از پرسش‌های قبلی است.
 
با این یادآوری که مسئولان مختلف تاکید کرده اند ابتلای از حیوانات تقریبا ممکن نیست و بهتر است اسیر وسواس نشویم و مراقبت‌های اساسی را در دستور کار قرار دهیم، و همچنین این نکته که ویروس در دمای بالای ۵۰ درجه از بین می‌رود و در نتیجه هرچیزی که پخته شود از ویروس بری خواهد بود، پاسخ رئیس انستیتو پاستور ایران به احتمال ابتلا با آب قابل توجه است:
 
آن گونه که بررسی‌ها نشان داده، مهم‌ترین عامل انتقال ویروس، قطراتی است که از دهان افراد مبتلا خارج می‌شود و اصطلاحا Droplet نام دارد. این قطرات روی سطوح می‌ریزند و به واسطه دست زدن ما به آن‌ها و بعد لمس صورت‌مان (دهان، بینی و چشم) ویروس را به بدن ما منتقل می‌کنند و شایع‌ترین دلیل ابتلا این است، اما اینکه آیا ویروس از طریق آب منتقل می‌شود یا نه تا کنون بشواهدی در این خصوص در دست نداریم./تابناک
 
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها